Om du köper vår tjänst Avbokningsgaranti kan du oavsett anledning kontakta oss efter bokningstillfället för att avboka din bokning och istället få en elektronisk voucher motsvarande 90% av flygbiljettens pris. Vouchern kan sedan användas för att göra en ny bokning på vår sajt. Eftersom Avbokningsgaranti är vår egen tjänst kan du inte vända dig direkt till flygbolaget för avbokning utan alla avbokningar måste göras via vår kundtjänst. Vi tar inte ut någon administrativ avgift när du avbokar med Avbokningsgaranti eller när du använder din voucher för att göra en ny bokning.

Alla avbokningar måste ske senast 24 timmar före avgångstiden på den ursprungliga flygbiljetten.

Voucherns värde

Voucherns värde motsvarar 90% av värdet på den avbokade flygbiljetten, inklusive skatter och avgifter men exklusive kostnaden för Avbokningsgarantin samt ytterligare tilläggstjänster (t.ex. extra bagage, val av sittplats, etc.). Om bokningen tidigare har ändrats (t.ex. frivillig datumändring, namnbyte, etc.) och detta har lett till en prisökning för flygbiljetten beräknas voucherns värde på den ursprungliga flygbiljetten, utan ändringar.

Viktigt att komma ihåg

  • Du har alltid rätt att avboka din flygbiljett och få en voucher oavsett anledning. Avbokning kan också göras för en enskild passagerare i bokningen – i detta fall beräknas voucherns värde i proportion till antalet passagerare som avbokar.
  • Avbokning kan inte göras för enskilda ressträckor utan måste göras för hela bokningen.
  • Vouchern kan endast användas på vår sajt enligt de instruktioner som medföljer. Den kan inte kombineras med andra vouchers, kontantutbetalningar eller kampanjer och kan inte användas via prisjämförelsesajter.
  • Vouchern gäller bara för själva flygbiljetten och kan inte användas till att betala för tilläggstjänster, även om voucherns värde skulle överstiga priset för flygbiljetten.
  • Du kan bara använda din voucher vid ett bokningstillfälle. Icke utnyttjat voucherbelopp anses därefter förverkat.
  • Vouchern är giltig i 12 månader från att vi meddelar att den är tillgänglig, vilket är inom 7 dagar från att vi har bekräftat din avbokning. När giltighetstiden löper ut förlorar vouchern sitt värde och du kan inte kräva kompensation på annat sätt.

Om du vill använda Avbokningsgarantin måste du kontakta vår kundtjänst. Du hittar telefonnummer samt andra kontaktmetoder på vår sajt. Vänligen notera att vi hanterar alla kundärenden i den ordning de kommer in.