Virtuella e-postadresser och virtuella kort används ibland av resebyråer för att slutföra din bokning.

Som resebyrå vill vi förenkla din bokning, säkra din reservation och göra processen så snabb och effektiv som möjligt.

För att göra detta kan vi använda en unik virtuell e-postadress och/eller ett virtuellt kort endast för din bokning. Vårt samarbete med olika partners och användning av ett specifikt bokningssystem gör det möjligt för oss att snabbt slutföra din reservation och lämna utrymme för eventuella tillägg du senare kan välja att lägga till.

Hur användning av virtuella uppgifter påverkar din bokning

Virtuell e-postadress

I de flesta fall behöver du bara ange ditt namn och flygbolagets referensnummer på flygbolagets webbplats för att få tillgång till din bokning eller checka in för din flygning online. Om flygbolaget dock kräver att du anger den e-postadress som används för bokningen kan du hitta den genom att logga in på Mina bokningar på vår webbplats, under avsnittet för flygbolagsbokningsdetaljer.

Var trygg, när du bokar med oss, hanterar vi all kommunikation med flygbolaget å dina vägnar. All viktig information från flygbolaget kommer att omedelbart skickas till dig via e-post, SMS, push-meddelande eller telefonsamtal.

Virtuella kort

När du bokar med oss hanterar vi vanligtvis betalningsprocessen genom att kreditera det belopp som ska betalas till flygbolaget i ditt namn med hjälp av ett virtuellt kort, utan att dela dina personliga betalningsuppgifter med flygbolaget.

För att kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser erbjuder vi olika reskombinationer som involverar flera flygbolag eller bokningar inom en enda order. Eftersom dessa kombinationer kan leda till flera debiteringar från olika flygbolag på ditt bankutdrag, underlättar vi användningen av våra virtuella kort för din bekvämlighet.