Välkommen till kundtjänst!

Skriv in din fråga så hittar du enkelt svar.
SÖK
  • Bagage och assistans
  • Innan och efter resan
  • Bokning
  • Avbokning och återbetalning
  • Hotell och hyrbil
  • Namnfrågor och övrigt
  • Våra produkter och tjänster
  • Betalning
  • Ombokingar och ändringar
  • Trafikstörningar

Vanligaste frågorna just nu

Internetbanksrabatten innebär att du får vårt absolut lägsta pris på din resa. Våra priser är rabatterade från 99 SEK om du betalar med internetbank. Väljer du annat betalsätt får du ingen internetbanksrabatt.

Vi vill alltid kunna erbjuda det absolut lägsta möjliga priset till våra kunder. I dagsläget får du det lägsta priset om du betalar via Internetbank (Nordea, SEB, Handelsbanken eller Swedbank). För att det ska vara enkelt och tydligt finns därför information om internetbanksbetalning vid själva betalsteget, i våra resevillkor och i själva fältet för Internetbanksbetalning. Vi vill inte att våra kunder ska missa detta tillfälle att spara pengar.

Detta innebär att du betalar genom att du loggar in via bankens hemsida och gör en överföring där.

Fick du svar på din fråga?

Avbeställningsskyddet gäller endast ihop med vårt eget läkarintyg, ifyllt av en läkare. Intyget ska vara styrkt med läkarens namn, underskrift,  kontakttelefon och stämpel.  Följ instruktionerna på läkarintyget.

Ett formulär för avbokning finns att hämta i resevillkoren. Tänk på att din avbokning måste ske senast två timmar innan utresan påbörjas. Du avbokar via mejl eller telefon. Om du inte avbokar senast två timmar innan avresa, kommer du inte få någon återbetalning.

Om du vill eller måste avboka utanför våra telefontider hänvisar vi dig direkt till flygbolaget.

Vid avbokning tar vi ut en administrativ avgift. Vi återbetalar inte avgiften för avbeställningsskyddet eller kreditkortsavgiften. För mer information hänvisar vi till våra resevillkor.

Fick du svar på din fråga?

Med Servicepaketet får du extra hjälp och service kring din resa. Så långt som möjligt hjälper vi dig med dina önskemål kring din resa.

Detta ingår i Servicepaketet, vi hjälper dig att:

· Hitta bästa möjliga alternativ om flygbolaget ändrar sina tider (enligt flygbolagets regler).

· Kontrollera möjligheterna att boka av eller omboka din resa (ombokningskostnad tillkommer enligt flygbolagens regler).

· Förboka sittplatser hos flygbolaget där det är möjligt (går oftast inte på Europaflygningar). Tänk på att du inte kan välja sittplatser vid nödutgångar eller med extra benutrymme.

· Framföra önskemål om bassinet för spädbarn (oftast inte möjligt på flyg inom Europa).

· Boka specialbagage (t.ex. golfbag, skidor).

· Boka specialkost när det ingår mat (oftast inte på Europaflygningar).

· Registrera ditt bonuskort hos flygbolaget.

Servicepaketet är en tjänst vi erbjuder våra kunder i samband med bokningstillfället. Det är även möjligt att teckna Servicepaketet i efterhand.

Eventuella extra avgifter från leverantören kan tillkomma. Servicepaketet återbetalas inte vid avbokning av resan eller om flygbolaget inte kan tillmötesgå framförda önskemål.

Fick du svar på din fråga?

Vi rekommenderar alltid att man ska kontrollera vilka villkor som gäller för handbagage och incheckat bagage på flygbolagens hemsida. Där finns fullständiga villkor. Tänk på att vissa flygbolag tar ut en avgift för bagage.

Fick du svar på din fråga?

En resa med Flyg + Hotell är flexibel i både datum och destinationer. I priset ingår endast flyg och hotell.  För den resvane är det ett utmärkt sätt att resa till väldigt förmånliga priser. En charterresa är normalt inte lika flexibel vad gäller datum och destination som när du bokar Flyg + Hotell.

När du bokar Flyg + Hotell får du maximal flexibilitet. Transfer, mat ombord på planet, avbeställningsskydd och försäkringar kan tecknas utöver grundpriset om du vill. Du har ett stort antal hotell och boende att välja på. All information så som texter och bilder kommer direkt från våra leverantörer och de ansvarar för informationen. Om du har frågor – så kontakta dem direkt.

En charterresa däremot är en arrangerad resa av exempelvis Apollo, Fritidsresor eller Ving där flyg, boende och även annat ingår i priset. En charterresa är normalt inte lika flexibel vad gäller datum och destination som när du bokar Flyg + Hotell.

Fick du svar på din fråga?