Vi använder cookies så du får en bättre tjänst. Om cookies.

2005-09-28 Uppstickande nätresebyrå satsar på TV

Seat24 är en av de snabbast växande nätresebyråerna i Norden. Nu satsar man på att få ytterligare fart med hjälp av TV-reklam. De två reklamfilmerna som börjar rulla i helgen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Bollplank.

- Seat24 är ingen konkurrent till de traditionella resebyråerna, utan en enkel och avskalad bokningstjänst av flygbiljetter, hotell och hyrbilar. Vi har en noggrant utvald målgrupp som är vana nätresebokare, produkten är anpassad utifrån deras behov och så är givetvis budskapet i reklamfilmerna. Det gör oss unika, säger Marléne Wallberg, marknadschef på Seat24.

Payoffen i filmerna är "Billiga flygbiljetter när du vet vart du vill." och visualiseras med en komisk och underhållande touche. De två historierna bygger på en konflikt mellan en kvinna och hennes äkta man. Mannen har gått överstyr i sitt resplanerande medan den tålmodiga kvinnan accepterar hans tveksamma upptåg, trots att det står henne upp i halsen. När reklamfilmen utspelar sig håller bägaren på att rinna över.

Kontakt:

Marléne Wallberg
Marknadschef, Seat24.
Telefon: 0733-128090

E-post:
marlene.wallberg@seat24.se

Pia Hallman
projektledare, Bollplank.
Telefon: 0708-830792

E-post:
pia@bollplank.se

Om Seat24
En av Nordens största resebyråer på Internet.
Etablerade i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.
Omsättning 2004 - 196 mkr.
Estimerad omsättning 2005 450 mkr.
15 000 besökare per dag.

Om Bollplank
Reklambyrå i Uppsala. Arbetsgrupp: Pia Hallman, projektledare, Jacob Bergström, AD, Joakim Berglund, Copy, Mikael Blomkvist, Formgivare, Anna Ohlsson, Produktionsledare. Övriga kunder: Kumlins Måleri, Klövsjöfjäll, Shimano Nordic Cycle, Carelink, Upplandsbanken.

Header
Subject
Body
Footer